Ban na reklamę e-aptek w sieci | The Bomb Solution Agencja Reklamowa

Ban na reklamę e-aptek w sieci

12 Kwi Ban na reklamę e-aptek w sieci

Z datą 1 stycznia 2012 weszły nowe przepisy, które zakazują reklamowania aptek… wszędzie! Mocno interesujemy się tematem, gdyż jako Agencja Reklamowa Łódź The Bomb Solution właśnie pracujemy nad wdrożeniem apteki online dla klienta i planujemy zmyślną kampanię reklamową… Tylko jak ją zrobić? Co wolno, a czego nam nie wolno?

Strona internetowa apteki, a raczej e-sklep apteki został pozbawiony wszelkich możliwości reklamowych. Nie można zachęcać klienta do zakupu produktów np. poprzez obniżkę cenową, czy marketingowy opis danego produktu. O wszelkich programach lojalnościowych również możemy zapomnieć. W kwestii tradycyjnej reklamy do lamusa odeszły ulotki, plakaty czy gazetki… Nie wolno po prostu nic.

Prawdziwy dramat przeżywają ci, którzy na rynku działają już od kilku lat. Aby dostosować się do nowych przepisów czekają ich kosztowne zmiany, które nawet mogą dotyczyć rezygnacji z dotychczasowej domeny pod jaką funkcjonuje dana e-apteka… Np. proszę sobie wyobrazić hasło „tania apteka” w domenie taniaapteka.pl Słowo „tania” jest już reklamą!

Można oczywiście nie potraktować nowych zmian poważnie, lecz kary za zlekceważenie aktualnych przepisów sięgają do 50 tys. zł.

Czego zatem nie można robić w kwestii reklamowania aptek, a co można?

Nie wolno:

  • stosować wszelkich materiałów reklamowych (ulotek, plakatów), na których znajdują się informacje o promocjach
  • reklamować aptek w TV i radio
  • proponować programów lojalnościowych na witrynach e-aptek
  • integrować e-aptek z serwisami typu allegro.pl
  • reklamować aptek w sieci poprzez banery reklamowe
  • stosować kampanii reklamowych typu AdWords (chyba, że będziemy w nich informować o godzinach otwarcia sklepu online (sic!), pamiętajmy jednak, że w założeniu AdWords to reklama – okaże się na dniach czy pojawią się pierwsze kary)

Prawdopodobnie wolno:

  • optymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek oraz pozycjonować ją w Google
  • korzystać z metod promocji poprzez udzielanie różnego rodzaju porad farmaceutycznych oraz udostępnianie na witrynie artykułów specjalistów na temat zdrowia
Brak Komentarza

Napisz Komentarz